torsdag 14. januar 2016

Logo for eget bokforlag

 De to siste ukene har vi jobbet med å designe en logo for vårt eget forlag. Forlaget mitt heter "Landet forlag". Måten jeg kom på navnet til forlaget var at jeg søkte på "forlag" på internett og da så jeg at det var noen forlag som het "byens forlag", "husets forlag", "gatens forlag" osv. Det var ingen som het landets forlag, så da endret jeg litt og kalte det landet forlag.

Med tanke på at det er et bokforlag så tenkte jeg at det ville være moro og passe godt å ha med en bok i logoen. Etter at jeg fant ut at det kommer til å ta for lang tid til å tegne, med mindre jeg jobber mye hjemme, prøvde jeg å tenke litt mer kreativt. Da fikk jeg ideen om å ta med bare noen elementer fra en bok i logen. Så da valgte jeg å tegne sider fra en bok som kvadrater å sette sammen på måte så det ble en spennede illlustrasjon med former, flater og linjer. Jeg valgte å ta de i fargen lilla fordi enkle grunner som at jeg liker den fargen, og det var den som ble finest blant alle skissene med forskjellige farger. Valgte å ta forskjellige nyanser av lilla for at det ikke skulle bli enslig og kjedelig. Det som står på det arket i midten er LF som blir en forkortelse for navnet.

Legger til bilde av logoen under :)

Snakkes!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar