fredag 15. januar 2016

Infografikk om fordøyelsen

I en periode over jul har vi jobbet med infografikk. Det handler om å lage en oversikt gjennom illustrasjon, typografi og farge. Den skal kommunisere raskt og budskapet skal være enkelt å forstå.

Jeg syntes denne oppgaven har vært morro og spennende å jobbe med. Det har vært en stor oppgave, men det har gått veldig bra. Vi fikk god tid og alikevel har jeg brukt tiden godt og vært effektiv. Jeg klarte å komme i mål tilslutt. 

Valgene jeg har tatt er at jeg har valgt å ta forskjellige nyanser av rosa og rød for organene i fordøyelsen fordi jeg tenker at det er sånn organene ser ut på ekte, og det er de fargene jeg forbinder med ting inne i kroppen. Jeg valgte en blå bakgrunn fordi det er en av de fargene som passer bra til rosa og rødt. Valgte å ha hvit person fordi da skaper jeg en kontrast mot den blåe bakgrunnen. JEg valgte å ha hvit overskrift fordi det ble litt for "hardt" å ha overskriften i svart. men navnene på organene er svarte fordi det skaper en konstrast mot den hvite overskriften og personen, og da kommer de tydeligere fram enn om de hadde vært hvite. 

Legger til bildet av infografikken under. 

Snakkes! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar