fredag 3. juni 2016

Kjente personer

I det siste har vi jobbet med oppgaven "kjente personer". Oppgaven gikk ut på at vi skulle tegne portrett av en kjent person gjennom tidene. Vi skulle bruke teknikken wpap. teknikken går ut på å dele opp i figurer med rette linjer, også farge i forskjellige farger. Jeg laget portrett av Fridtjof Nansen. I tillegg skulle vi ha med navnet på personen og et sitat eller lignende fra personen. Vi fikk også en ferdig fargepallett som vi skulle bruke. Jeg har prøvd å følge linjer og former i ansiktet ganske likt for å få det til å se ut som Fridtjof. I tillegg har jeg fokusert på å ta bare forskjellige farger i ansiktet fordi jeg følte det ble veldig mye å gjøre det over alt, og da kommer ansiktet enda bedre fram. Jeg syntes det var litt utfordrende å fortelle hvem han var med fargene, så jeg fokuserte heller på det i sitatet. Håper dere ser at det er han.

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar