mandag 29. februar 2016

Portrettfotografi

Uka før vinterferien fikk vi i oppgave å ta portrettforgrafi av en annen medelev.

Bilde 1 skal fokusere på ansikt og øyne. Modellen skal være avbildet fra skuldrene og opp.Bildet skal tas i fotostudio 
Bilde 2 er valgfritt. Vi kan velge location selv og hvordan det skal se ut, men det skal si noe om modellen. 

Modell: Anne Dahl 


 
Dette bilde ville jeg ha litt mørkt, men ikke så mørkt så ansiktet og blikket blir borte. Derfor jeg brukte litt mer lys enn i et low kee bilde. Jeg har fått et inntrykk av at personen er litt stille og rolig, så valgte å bare fokusere på øyer uten at hun gjør så mye annet. Her har jeg hentet litt inspirasjon av fotograf Morten Krogvold.   


 
Her valgte jeg å ha location ute fordi modellen sa at hun likte å være mye ute. Her brukte jeg mer lys fordi det skulle være mer stemningsfullt. Brukte naturlig lys. Jeg lot henne bestemme posisjon selv, men jeg ville ha en posisjon hun bruker en del selv, slik at vi kan gjenkjenne henne. Jeg brukte slik bakgrunn fordi jeg syntes det ble spennende å ha mye linjer og flater i bakgrunn. Her har jeg hentet litt inspirasjon av fotograf Anton Corbijn 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar