fredag 5. februar 2016

GIF animasjon

De to siste ukene har vi jobbet med GIF animasjon i prosjekt til fordypning (PFO) med tema roll. Jeg hadde flere ideer, men valgte denne fordi jeg prøvde det tidligere som en øvelse. Så jeg hadde lst til å forbedre den øvelsen.

Det jeg har gjort er at jeg har hatt hånda på en vegg og snurret den rundt. Jeg snurret den litt videre for hvert bilde jeg tok. Så satt jeg de sammen til en GIF animasjon i Photoshop. Prosessen kort fortalt i photoshop er at jeg har satt bildene i riktig rekkefølge også velger jeg at hvert bilde skal vises i kort tid før jeg trykker på "play-knappen". For å få bildene i litt gråtone brukte jeg et verktøy som heter "Hue/saturation" i Photoshop. 

Det jeg syntes er bra med denne GIF animasjonen er at det den er ren og enkel. Jeg liker også at jeg har klart å skape en negativ flate i bildet. Likte også skyggene som kommer av armen fordi det skaper to skygger/linjer i bildet som møter hverandre på midten. Syntes det var litt morro. Ble også fornøyd med at det faktisk ser ut som at hånda går rundt, fordi det var litt vanskelig å gjøre det i praksis. 

Med denne oppgaven har jeg lært hvordan jeg lager GIF animasjon i Photoshop. Jeg har erfart at det er veldig mye enklere en jeg trodde i starten, og som det ser ut som. Det eneste som kan være vanskelig er å få objekter, som en hånd i mitt tilfelle, til å snurre rundt. Jeg erfart at GIF kan brukes på flere mulige måter. I denne oppgaven skulle vi bruke den til å formidle en stemning

Legger til GIF animasjonen under. 

Snakkes! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar