fredag 7. april 2017

Fotoutstilling i Oslo


Forrige Fredag var hele vg2 og vg1 på tur til Oslo for å se på fotoutstilling. Vi var på to forskjellige utstillinger. Den første vi var på het "Snap", og den andre vi var på het "floating in the air". Her var det veldig mye spennende, og gode bilder. 

På den første vi var på, Snap, var det mye forskjellige type bilder, og bilder fra mange forskjellige fotografer. En del av bildene var dokumentarbilder, også var det noe arrangerte bilder, og en del portretter blant annet. Jeg likte mange av bildene, spesielt portrettene og de arrangerte bildene. Noen av portrettene var også arrangert. Jeg likte bildene fordi det var gode bilder. Bildene hadde en god komposisjon, og jeg syntes ideene var kule. Jeg ble litt inspirert av ideene til de ulike fotografene. 

Den andre utstillingen som het "Floating in the air", Det alle bildene hadde til felles var mennesket. Alle bildene var ulike portretter av personer. Jeg likte disse bildene aller best. Jeg syntes det var fine bilder, men god komposisjon osv, og det var mange kreative måter å ta bilde av kroppen på. i noen bilder var kroppen en forlengelse av noe, eller en del av noe i naturen. Jeg syntes det fungerte bra, og likte veldig mange av bildene i denne utstillingen. De fikk meg til å tenke og stoppe opp en ekstra gang. Samtidig som det var en del følelser også. Av noen bilder ble jeg glad, og noen ganger litt ensom. Dette var en god inspirasjon til å ta kunstfoto selv. 

Det var to veldig gode og bra fotoutstillinger, og selv så vil jeg anbefale å ta seg en tur å se på de. Du får nok mest ut av utstillingene hvis du er fotointeressert, ellers er det kanskje ikke like spennende. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar